Babelas van de binnenjassies! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van verolala - WaarBenJij.nu Babelas van de binnenjassies! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van verolala - WaarBenJij.nu

Babelas van de binnenjassies!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

21 September 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Allemaal super bedankt voor de smsjes, mailtjes, telefoontjes en cadeautjes voor mn verjaardag!!!
Super lief dat jullie er aan dachten!

Nou, het is dan eindelijk zo ver... Ik ben twenty something geworden! En wat een feestje was dat!! Zaterdagavond zijn Jojan en ik met een clubje uit eten geweest bij een tapasbar, waar we heerlijk gegeten en geborreld hebben, om 12 uur geproost op mn verjaardag en daarna heerlijk wezen stappen!! Echt een geslaagd feestje, ook al waren mijn echte vriendinnen er niet bij...

Zondag heb ik het geweten ook, maar het was het waard ;)

Maandag begon de laatste week stage voor de zwaar nodige vakantie, die ondanks dat ik op mijn tandvlees liep, best soepel verliep.

Soepel, als je de woensdag niet meetelt....Woensdagavond vonden wij het tijd voor een bioscoopje en een drankje met onze vriend Willem.
Misschien moet ik er even bij vertellen dat wij onze auto altijd parkeren in de tuin op een soort heuveltje (Ja Frank, ik weet dat je in de India mailtjes de verhalen over mijn auto hebt gemist, maar nu kan je je hart ophalen ;)).
Maar goed, wij lopen ons appartement uit en ik kijk naar onze parkeerplaats....auto weg!!
Ik raakte in een soort shock waarin ik zat te bedenken hoe ze in hemelsnaam de auto (met versnellingsslot en achter een elektrisch hek) weg hebben kunnen halen, terwijl Jojanneke gewoon even de andere kant op keek, waar de auto heerlijk geparkeerd stond in de tuin...

Gelukkig, auto stond er nog en ik zou hem wel even de bosjes uit duwen! Nou echt niet, want blijkbaar (en hoe dit kan snap ik nog steeds niet) zat er een boom IN de auto!
Op 1 of andere manier is die boom eerst dubbel geklapt en toen weer rechtop gaan staan, waar deze vervolgens lekker tussen de veren en remmen is gaan zitten....dus!
Met geen mogelijkheid kregen we die boom uit de auto, maar uiteindelijk met de hulp van de buurvrouw en een buurtwachter hebben we de auto wel uit de tuin kunnen krijgen (boom met wortels en al uit de grond getrokken), waarna de buurtwachter de ene helft van de boom er uit heeft gehaald en Willem de rest. Mannen, waar ze toch wel niet goed voor zijn ;)

De dag erna de auto omgeruild voor een grotere en betere, zodat we veilig aan onze reis konden gaan beginnen, want jaaaaaa!!!!, we hebben eindelijk vakantie!

De vakantie begon niet zo goed, maar het mooie daarvan is dat het alleen maar beter kan worden ;)

Wij vertrokken vrijdag van Kaapstad naar Port Elizabeth, uiteraard in de regen...
Maar gelukkig klaarde het na een tijdje rijden op en leek het al iets meer op vakantie.

Lekker aan het rijden en ik dacht, auto voor me, die haal ik even in!
Ik die auto inhalen, stond er aan de andere kant van de weg een politiewagen die ons achterna kwam en ja hoor...deze moest stoppen.

Ja mevrouw, u haalde net in en u reed over een gele streep.
Euhhh, ja...?
Ja, dat mag hier dus niet, dus nou krijg je een boete. Nou lekker dan!
Een boete van R300 omdat ik over een gele streep reed!! Dussss...
Ik nog proberen die agent om te kopen, maar van alle agenten in Zuid-Afrika, heb ik net die ene die niet corrupt is!
Ach ja, je kan het maar meegemaakt hebben!

Laat in de middag aangekomen in PE waar we ingecheckt hebben in heerlijk dodgy hostel...

Het verhaal wordt beter hoor, maar ik heb nu even geen tijd meer om verder te typen...

Om jullie even gerust te stellen, het is hartstikke leuk en ik heb het nu heerlijk naar mn zin, maar mn tijd is bijna om, dus volgende week krijgen jullie de rest te horen!!!!
Tot snel!!xxx



  • 21 September 2008 - 17:09

    Daisy:

    Heeey Vero!

    Ik wist helemaal niet dat je jarig was... Toch nog van harte gefeliciteerd, ook al is het erg te laat..
    Ik blijf goed op de hoogte zo met al je verhalen, echt leuk! en bedankt nog voor je krabbel toen ik vertrok naar euro disney!
    Het was errug lekker geweest!
    Veel plezier nog!

    Kus Daisy

  • 21 September 2008 - 19:25

    Silvie:

    Hahaha heb je midden in de nacht de auto op een boom geparkeerd?? Kan gebeuren ik weet er alles van!! Haha

    Maat, geniet van je vakantie!

    xx

  • 22 September 2008 - 12:29

    Oma:

    zo te zien heb je nog geld te veel om over de gele streep te rijden, je weet toch uitkijken voor het gele gevaar ha ha ha. maar geniet nog maar wat ,want het is zo voorbij en zit je weer in het koude kikkerlandje, nog een prettige vacantie leuk he dat je moeder je daar komt opzoeken, ze kijkt er zo naar uit nu lievert veel liefs en kusjes van oma en ome Jan doei++++++++===

  • 25 September 2008 - 06:45

    Stefan:

    Hoi Veronique,

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    We zien elkaar in januari..... ?

    Gr, Stefan

  • 26 September 2008 - 16:39

    Tom:

    Errug laat, maar als het nog mag: "Hartelijk gefeliciflapstaart!" Wel belangrijk van je hoor, dat je voor je verjaardag een nieuwe minister president van Zuid-Afrika krijgt.

    Jammer dat je dit jaar niet ineens spontaan op zal duiken op Cult & Tumult. Je hebt daar waarschijnlijk genoeg cultureel tumult om je heen.

    Mooi kleurtje, trouwens, op die pagina van jou.

    Groeten en tot ziens in Holland.

    TOM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 29360

Voorgaande reizen:

27 Maart 2011 - 29 September 2011

Half jaartje kaaiman eilanden!

10 Juli 2008 - 10 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: