Zweten in Zimbabwe, bloedheet in Botswana - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van verolala - WaarBenJij.nu Zweten in Zimbabwe, bloedheet in Botswana - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van verolala - WaarBenJij.nu

Zweten in Zimbabwe, bloedheet in Botswana

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

07 Januari 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

en nieuwjaar in Namibie!

Als eerste natuurlijk allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Het is weer even diep graven, maar ik zal proberen verder te gaan waar ik gebleven wat..

Kasane...wij gingen een boottocht doen. Geboekt vanaf een supermooie en vooral ook dure lodge, die meteen aan de rivier lag, dus dat was makkelijk. Onderweg heel veel nijlpaarden en krokodillen gezien, ook een paar olifanten en buffels. Genietend van het uitzicht, kwam een medepassagier vragen of we misschien een glaasje wijn wilden...tuurlijk, altijd lekker! Komt hij terug met een fles, want het zou maar gebeuren dat we droog kwamen te staan. Ook mooi! Na de boottocht hadden ze ons ook maar uitgenodigd voor een diner en gelukkig hadden ze dit ook betaald (aangezien we nog steeds in de veel te dure lodge zaten en wij dit natuurlijk helemaal niet konden betalen...). Uiteindelijk dus een goedkoop avondje geworden ;)

De volgende dag doorgereden naar Zimbabwe, althans, dat dachten we. Bleken we aan de grens van Zambia te staan...oh, oeps! Kleinigheidje...
In de herkansing is het wel gelukt om Zimbabwe binnen te komen. Zitten we goed en wel een kwartier in de auto, ja...politiestop. Een groot drama natuurlijk, maar het grootste probleem was dat we geen reflectoren op de auto hadden.
-Oke, wat gaat ons dit kosten dan?
-Ja, ligt eraan, wat wil je ervoor geven..
-???he? dusss..
Dat ze het zo in Nederland maar deden ;)
Maar goed, slim zoals we zijn, had ik al het geld in mijn BH gestopt, en kon ik natuurlijk niet eerst dat pak geld eruit halen en dan zeggen dat ik niet zoveel bij me had...
Dus Sil blijft bij die agenten staan en ik loop naar de auto om te kijken wat we nog hadden..
Uiteindelijk mochten we doorrijden na het betalen van 90 Pula (ongeveer 9 euro) en twee broden (van 3 dagen oud, maar expres in de auto hadden laten liggen voor corrupte agenten..).

Toen we eenmaal in Vic falls aankwamen was het daar echt uitgestorven. We hadden een boozecruise geboekt, maar het was meer een privecruise aangezien we met 3 man op een enorme boot zaten..ook gezellig!

De volgende dag was het tijd voor the Falls...echt supermooi!! Echt gaaf en indrukwekkend! Hierna even naar een craftmarket gegaan waar we al onze oude kleren, schoenen en shampoo's hebben geruild voor souveniertjes. Hierna was het tijd voor wat adrenaline; waar het op neer komt is dat we de halve dag boven een ravijn hebben gehangen...best eng, maar wel supergaaf!!

Maar twee dagen Zimbabwe was meer dan genoeg, dus de dag erna weer teruggereden naar Botswana, dit keer naar de delta. Op kerstavond kwamen we aan in Maun. Eerste kerstdag was het tijd om dieper de delta in te gaan. De mensen van onze backpackers hadden ons meerdere keren op het hart gedrukt, dat we een regenjas mee moesten nemen, want het werd koud en het ging regenen. Nou, ik weet niet op welk weerbericht zij hebben gekeken, maar toen wij in onze mokoro zaten was het bijna veertig graden en zaten we weg te fikken in die boot! Uiteraard veel te weinig water meegenomen, waardoor we uiteindelijk het water uit de rivier moesten drinken....smaakt toch net ff wat anders!
Onvoorstelbaar, maar waar, zitten we in het midden van niks, komen we Nederlanders tegen...Gelukkig maar, want die avond zijn we naar hun kamp gegaan, waar we gezellig liedjes hebben gezongen en water tegen rose hebben geruild...

De volgende dag konden we gelukkig weer terug naar de bewoonde wereld, want slapen in een tent, koken in 1 pan op een brandend stukje hout en plassen in een gat in de bosjes tussen de vieze beesten is niks voor mij. Dus die avond: jeeeeej, eindelijk weer een douche en een bed! Heerlijk geslapen!!! De delta was echt een suoperleuke ervaring, maar noooit meer!

Toen was het tijd voor Namibie: eerste stop Windhoek. Namibie is echt een relaxed land, supermooie omgeving en heerlijk rustig overal. Ik denk dat Veldhoven nog drukker is dan hun hoofdstad.. Maar dat was wel even lekker. 's Avonds daar uit eten gegaan met twee Australische jongens in een superleuk restaurant, waar we zebra, kudu en springbok hebben gegeten.

De volgende dag naar de Sossusvlei gereden, echt supermooi!! Daar een beetje duinen beklommen en vooral van het uitzicht genoten. (Ik merk dat ik steeds beknopter ga schrijven, maar jullie krijgen de uitgebreide versie live wel te horen!).

Voor oud en nieuw wilden we in Swakopmund zijn, lekker aan het strand! Oudjaarsdag hebben we eerst nog even gesandboard, wat echt heel gaaf was. Hoewel ik het een misselijk idee vind dat je met 2 voeten vaststaat op 1 plank, ben ik toch twee keer van die duin afgegaan, waarbij ik de tweede keer zelfs niemand geraakt heb!

's Avonds een gezellig feestje gehad bij een strandtent. Toch wel supercool om op het strand op je slippertjes het nieuwe jaar in te gaan!

1 Januari hebben we het maar heel rustig aan gedaan, maar de tweede moesten we weer door, naar de Fish River Canyon. Echt heeel mooi! We wilden slapen in een plaatsje waar ze hot springs hadden, maar de lodge was dicht en moesten we heel ver terug rijden met nog maar heel weinig benzine...Best spannend, vooral als je de hele middag grapjes hebt lopen maken over autopech in dat gebied, dat nooit iemand je vindt en dat je makkelijk een lijk kunt dumpen en niemand die erachter komt...Hmm, voortaan misschien niet meer zo grappig zijn ;)
Uiteindelijk was er natuurlijk niets aan de hand, we hadden zelfs nog 1 druppel benzine over toen we bij de volgende pomp waren.

Toen was het tijd voor de Oranjerivier, waar Sil en ik in een kano 11 kilometer hebben afgelegd (best knap al zeg ik het zelf). En dat zonder gids, ook zonder zonnebrand trouwens en dat doet nu nog zeer ;)

Maar goed, inmiddels weer terug in Kaapstad! Voelt net als thuiskomen ;)
Hier gaan we niet meer veel doen, Sil vliegt vandaag terug, Jo en ik blijven tot vrijdag. Beetje op het strand liggen en iedereen gedag zeggen...Best niet zo leuk, dat ik terug de kou in moet...Maar wel heel leuk dat ik jullie weer zie!!
Dus allemaal onthouden: zaterdag de 10e gaan we gruwelijk stappen!!!!
Tot snel!!xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 29356

Voorgaande reizen:

27 Maart 2011 - 29 September 2011

Half jaartje kaaiman eilanden!

10 Juli 2008 - 10 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: