Alweer op de helft... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van verolala - WaarBenJij.nu Alweer op de helft... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van verolala - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

10 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Tsja, wat gaat dat snel! Alweer drie maanden voorbij…
Deze week weer begonnen met de stage na onze welverdiende vakantie.

Na onze roadtrip leek de rest van de vakantie weer in het water te gaan vallen, maar gelukkig viel dat reuze mee! Maandag natuurlijk terug gekomen in het natte Kaapstad, maar dinsdag klaarde het al een beetje op.

Mooie dag voor Robbeneiland hadden we besloten. Maar toen we daar aankwamen bleek de boot daar naartoe voor de rest van de week volgeboekt…Oke, dan een townshiptour, maar ook dat ging niet meer lukken. Nou, dan maar een terrasje. Ook leuk!

Woensdag wel de townshiptour gedaan, onvoorstelbaar! Ik had er een beetje een dubbel gevoel bij. Wanneer je er doorheen rijdt zie je gewoon verharde wegen, benzinepompen, winkels etc. en de huizen (behalve de shacks dan) zien er van de buitenkant ook redelijk goed uit. Maar wanneer je zo’n huis in gaat, zie je dat er drie hele gezinnen leven in een kamertje zo groot als mijn slaapkamer (waar ik in mijn eentje slaap en dan nog niet genoeg ruimte heb voor al mijn zooi…). In die kamer staan drie stapelbedden en op de bovenste bedden liggen alle spullen. Op de onderste drie bedden slapen drie stellen en de kinderen slapen op de grond…dat kun je je echt niet voorstellen!

Donderdag zijn we naar Hout Bay geweest. Op zich is daar niet heel veel te beleven, maar we hebben een boottochtje gedaan naar een zeehondeneilandje. Zo grappig! Midden in de zee steken er een paar rotsen boven het water uit waar weet ik het hoe veel zeehonden bedacht hebben om daar met z’n allen op te gaan zitten, leuk!

Vrijdag zou het heel mooi weer worden en vandaar dat wij het een goed idee vonden om naar Kaap de Goede Hoop en Boulders Beach (waar de pinguïns zitten) te rijden. Toen we bij Cape Point waren was het inderdaad nog lekker weer, maar toen we eenmaal bij Boulders Beach aankwamen regende het weer…ekkes! Maar goed, wel op het zuid-westelijkste puntje van Afrika gestaan en pinguïns op een strand gezien!
Dat moest gevierd worden met een hapje en een drankje ;)

Daar moesten we zaterdag uiteraard van bijkomen, dus heerlijk op het balkon gezeten (ja, de zon had besloten om toch maar weer te gaan schijnen). ’s Avonds een preview van de hemel gehad: all you can eat sushi voor €9,-. Natuurlijk veel te veel gegeten, maar het was te lekker! Daarna nog even een beetje poolen en dansen…gezellig!

De zon had er zin in dat weekend, want zondag was het echt ontzettend mooi weer!! De ideale afsluiter van de vakantie > een dagje strand! Was nodig ook, want ik begin zo langzamerhand op een albino te lijken.

Nu is de stage weer begonnen en het is echt leuk om al mijn kinnekes weer te zien! Volgende week ga ik mee op schoolkamp met de twee hoogste klassen, dus dat wordt wat! Maar eerst nog even optreden op het festival vandaag (ja, ja, entertainen doet ze nu ook in Afrika!) en nog lekker weekend vieren!
Jullie horen snel weer van me!!xx

  • 13 Oktober 2008 - 19:18

    Silvie:

    All you can eat sushi, zon, zee strand -> It is heaven.....

  • 14 Oktober 2008 - 06:51

    Oma:

    hallo meisje van mij, leuk dat je even vacantie had, jammer van de regen maar dat ben je wel gewent als Hollands meisje. Lief weer wat van je te horen, hier is niets nieuws te melden Veronyc maakt er wat moois van liefs oma+++++++++++++

  • 14 Oktober 2008 - 11:49

    Simone:

    Ha meis,
    Nou zo te horen zit het daar allemaal wel goed, jammer dat het weer de meeste tijd zo tegen zit maar ja niets aan te doen toch??

    Ik hoop dat ook de laatste 3 maanden je goed vergaan en dat je nog een hoop leuke en mooie dingen mag beleven!

    Tot schrijfs
    liefs Siem :-)

  • 15 Oktober 2008 - 19:46

    Sven:

    He tante Veronique,

    wanneer gaan we weer zwemmen???

  • 22 Oktober 2008 - 17:50

    Hilde:

    Hej Meis,
    Long time no speak alweer! Beetje druk he allemaal? Haha..
    Lees wel trouw je verhalen en ben best wel een klein beetje jaloers....
    Hier gaat alles prima, net terug van de USA, was erruugg leuk en vooral lekker weer!!
    Jullie hebben beetje pech met het weer he? Maar de zomer komt er daar toch nog aan in december? Dan val je vast van het dak!
    Nou spreek of sms je nog wel een keer!
    Veel plezier en groetjes aan Jojanneke!
    xxx Hilde

  • 27 Oktober 2008 - 10:00

    Oma:

    Veronyc ik had je wat mailtjes gezonde maar ze zijn mislukt,jammer he Alles verder goed? nu hier ook. Zaterdag komt je moeder naar jou toe leuk hemaar ik zal haar wel missen, maar dat gaat ook wel weer snel voorbij en dan zijn jullie weer samen thuis ,veel liefs en een knuffel van mij en de groeten aan je vriendinen de groeten van ome Jan doei++++++++++++++oma

  • 28 Oktober 2008 - 20:05

    Niski:

    Haai vero

    bedankt voor je kaartje!! Ik zit nu thuis met een ontstoken pees en spierverslappers. Het lijkt nu of ik de hele dag dronken ben , ik loop tegen deuren aan en ben melig dus ik dacht ik ga vero maar eens even een berichtje sturen!

    Ik lees altijd je verhalen ( al moet ik soms wel ff wachten op de spannende vero verhalen) Maar ik wens je veel plezier daar en mocht je nog een lekkere gozer voor mij vinden stop die dan ff in je tas !!

    xxx

  • 01 November 2008 - 10:00

    Oma:

    ja je moeder is nu onderweg naar Zuid Afrika nog een paar weekjes en dan zijn jullie samen, zo gaan ze steeds verder van mij vandaan. Onze Nathalie komt Zondag bij ome Jan met Sven en Robbert ,ik kijk er nu al naar uit dat jullie terug zijn, ik kan jullie niet missen, maar oke heb maar veel plezier want dat gun ik jullie ook nu tot de volgende keer liefs en een dikke knuffel van mij en de groete van Ome Jan.++++++++++++==

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 29359

Voorgaande reizen:

27 Maart 2011 - 29 September 2011

Half jaartje kaaiman eilanden!

10 Juli 2008 - 10 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: