Vakantie!! - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van verolala - WaarBenJij.nu Vakantie!! - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van verolala - WaarBenJij.nu

Vakantie!!

Door: webmaster

29 September 2008 | Zuid-Afrika, Hermanus

Oke, waar was ik gebleven...
In Port Elizabeth zaten we dus in een backpackers die volgens het boekje allemaal leuke voorzieningen had, maar toen we er eenmaal waren bleek niets te werken...beetje jammer. Normaal gesproken in een backpackers kom je nog eens wat andere toeristen tegen, maar hier zaten alleen arme locals, dus...

Vrijdagavond dus maar met 1 van die mannen shipsherry zitten drinken (het lokale drankje, wat stiekem best lekker was) en een beetje over onze vakantie zitten praten. Ook had hij een aantal belangrijke tips. Eentje daarvan ging over het Addo Elephant National Park, waar we de volgende dag naar toe zouden gaan. Addo is een park waar je in je eigen auto door heen kan rijden en de big five en andere dieren kunt zien.

Volgens hem moest je zorgen dat je er rond zonsopgang was (rond half 6), want rond die tijd kwamen de dieren naar het water en heb je de beste kans om alle dieren te zien.

Prima, wij de volgende dag om 4 uur opgestaan (tja, en dat in je vakantie) en wij naar het park gereden. Uiteraard konden we het niet zo goed vinden en waren we er om 6 uur. Komen we daar aan, blijkt het park pas om 7 uur open te gaan!
En bedankt voor de goede tip!

Maar goed, uurtje wachten en wij dat park in. In het begin voornamelijk veel zwijnen en herten gezien, maar geen olifanten, neushoorns of leeuwen. Maar toen kwam er ineens een hele stoet olifanten de weg over steken, echt supergaaf om te zien!! En eentje had een heel klein olifantje bij...echt helemaal super!

Het werd iets minder super toen ik lekker een filmpje aan het maken was en een olifant besloot om even recht op de auto voor ons af te lopen. Die auto voor ons een beetje in paniek en die wilde achteruit, maar daar stond ik...lekker te filmen. Toen werd het even lastig (en achteruit rijden en filmen en naar olifanten kijken), maar het ging goed!

De rest van de middag daar nog een beetje rond gereden en nog een leeuw gezien (nou ja, een geel stipje op een berg) en toen zijn we maar terug gereden. 's Avonds niet veel meer gedaan, want de volgende dag wilden we vroeg opstaan om naar een leeuwenpark te gaan.

Jullie geloven het niet, wij weer heerlijk vroeg opgestaan, staan we daar om 7 uur, gaat dat park pas om 9 uur open!! Mevrouw Stemband, wat heeft u nu geleerd? Inderdaad, voortaan eerst de openingstijden checken! Een uurtje wachten, oke, maar 2 uur wachten hadden we echt geen zin in! Toen maar door gereden naar Storms River in het Tsitsikamma National Park.
Op de weg daarheen nog even een bakkie gedaan in Jeffrey's Bay, zag er heel gezellig uit, maar helaas moesten wij door...

Toen we aankwamen in Storms River besloten we maar meteen avontuurlijk te gaan doen en hebben we een canopy tour gedaan. Dan ga je heel hoog de bomen in en al hangend aan een kabel ga je van de ene naar de andere boom. Het hoogste punt was 91 meter en ik kan je vertellen, hoge bomen vangen veel wind! Anywayz, een beetje eng, maar wel super gaaf om te doen!

De volgende dag dachten we dat het leuk was om op een paard door de bossen te gaan. Wij dat paard op, dat bos in, na een tijdje stapten we af om wat te drinken, toen dat paard weer op om vervolgens precies dezelfde route terug te rijden. Waardeloos! En daar betaal je dan R300,- voor.... Nou, geef mij dan maar een boete ;)

Hierna even naar een hele grote boom wezen kijken (die was wel 800 jaar oud en je hebt 9 volwassenen nodig om er een cirkeltje om te maken!!) en toen verder gereden naar de hoogste bungyjump van de wereld, 216 meter! Niet gesprongen natuurlijk, kijken was al eng genoeg ;) (bovendien wil ik boven de Vic Falls gaan springen en 2x in een paar maanden aan een elastiek hangen vind ik persoonlijk een beetje overdreven...)

Hierna zijn we doorgereden naar Knysna, waar we even wilden bijkomen van onze avonturen... De dag erna vroeg opgestaan om een dag op het strand door te brengen, liggen we daar goed en wel een uur, gaat het regenen....
Nou ja, geeft niet, heerlijk oesters en kudu gegeten en toen maar voor de verandering weer eens vroeg naar bed gegaan!

De volgende dag zijn we naar Oudtshoorn gereden, waar we eerst naar een struisvogelboerderij zijn gegaan. En jawel, daar hebben we op een struisvogel gereden! Lachen man, die beesten rennen hard!!
Hierna een bezoekje gebracht aan de Cango Caves. Hier was iets speciaals mee, maar die dag hebben we 3 tours gehad en de helft is niet blijven hangen en helaas weet ik dus ook niet meer zo goed wat er met die grotten was. Maar het zag er wel super gaaf uit!
Tot slot zijn we nog naar een soort dierentuin gereden, waar we met een cheetah hebben geknuffeld, echt super vet! Ik probeer al de hele tijd een foto daarvan op deze site te zetten, maar helaas peanutbutter!
Misschien dat het dalijk nog lukt...

Vanuit Oudtshoorn zijn we naar Mosselbaai gereden. Hier wilden we op een paardensafari gaan. Echt super cool, dan ga je op je paardje tussen de neushoorns en olifanten hobbelen. Maar ik voelde me 's ochtends al niet zo lekker en we zitten in de auto daar naar toe en ik word ziek!! Ik kon echt niks meer, dus maar terug gegaan naar de backpackers en daar heerlijk in mn nest gaan liggen. De safari hebben we helaas niet meer kunnen doen, want de volgende dag moesten we door naar cape Agulhas.

Dit is het zuidelijkste puntje van Afrika en hier komen ook de Indische en Atlantische oceaan bij elkaar. Ook zijn we op een vuurtoren geklomen en hebben we een heerlijke massage gehad!

Toen weer door naar Hermanus: het whale festival!! Dit was echt heel erg gezellig en bizar! Loop je langs het water, zie je zo tientallen walvissen in die baai liggen...echt bijzonder!

Het festival eromheen was ook echt heel erg leuk, overal kraampjes, muziek en uiteraard: eten...

Gisteren zijn we een boot opgegaan om de walvissen van dichtbij te bekijken. Echt vaag...kwam een walvis recht op onze boot af zwemmen! Dan zie je pas echt hoe groot die beesten zijn! Hierna zijn we heel ver de zee opgegaan, waar blijkbaar nog meer walvissen zaten, maar waar ook duidelijk hogere golven waren, zodat de halve boot boven een zakje hing.

Maar deze matroos stond op het dek, zeiknat te worden van het zeewater, foto's te maken van walvissenstaarten en ik heb zelfs kunnen filmen dat er eentje uit het water springt! Echt super gaaf!!

Vandaag wakker geworden in Hermanus en ik wilde eigenlijk gaan duiken met haaien, maar het weer was te slecht, dus dit ging niet door. Het plan was om door te rijden naar Betty's Bay, maar omdat het zo slecht weer was hebben we maar besloten terug te rijden naar Kaapstad (waar het overigens weer regent voor de afwisseling).

Nu nog een weekje vakantie en wat we allemaal gaan doen horen jullie de volgende keer!!
Tot snel!!xx

• 29 September 2008 - 16:07

Mama:

Nou dat zijn pas de avonturen, tussen die bomen slingeren lijkt me echt super. misschien kunnen we samen nog eens terug om met haaien te duiken. het is wel jammer dat het weer niet meewerkt, maar houd moed het moet nog zomer worden. veel liefs mama

• 29 September 2008 - 19:15

Daisy:

Errug veel gedaan al!
    Wel super leuk om te horen, ik zit hier echt zo van: Dat wil ik ook!!! haha
    Laat ik eerst maar ervoor zorgen dat er een huis komt te staan, het schiet nie echt op, het ligt bij de gemeente voor goedkeuring.. maar nog steeds niet gehoord... we wachten rustig af!
    Tot snel weer!
    Liefs Daisy

• 01 Oktober 2008 - 06:56

Corianne:

Super leuk allemaal zeg!!
    Ik zou willen dat ik er bij was, haha.
    Geniet nog van je vakantie en tot het volgend avontuur!! Super leuk!!
    Groetjes Corianne

• 01 Oktober 2008 - 19:22

Linda Lambrechts:

Wauw! Vet! Volgens mij vermaak jij je uitstekend!!

En tsja, opstaan-technisch gezien gaat het leven van een backpacker niet over rozen..

Groetjes Linda (de echte sis van Silvie ;))

P.s; Hollandser als in Holland kan het weer daar niet zijn ;)

• 03 Oktober 2008 - 23:05

Kay:

vero wij zijn op het feest van silvie en ik mis je enorm...
    kusjes kay

• 03 Oktober 2008 - 23:08

Silves On The Party:

Haaiiii

alles ok? hier wel reuzegezellie. Jammer dat je er niet bij bent.... Had 't feest compleet gemaakt!

xx

• 09 Oktober 2008 - 14:52

Oma:

je verslag gelezen, het is zeker koel wat jij allemaal beleeft, maar je hebt eenleuke vacantie ,dat is zeker.Leuk met dat kleine poesje jammer dat het zo vaak regent. Nog 3 weekjes en dan zit je moeder ook in zuid Afrika ,ik hoop dat jullie het daar fijn hebben Hier is alles nog hetzelfde Lieve schat amuzeer je nog maar even want het is zo voorbij, maar wees wel voorzichtig dat je gezond weer terug komt liefs oma groetjes aan je vriendinnetje doei+++++++++++++