En toen zat de stage er al weer bijna op! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van verolala - WaarBenJij.nu En toen zat de stage er al weer bijna op! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van verolala - WaarBenJij.nu

En toen zat de stage er al weer bijna op!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

04 November 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ja, ik weet het…het heeft even geduurd, maar hier weer even een update!

Drie weken geleden op kamp geweest met de twee oudste klassen van de school. Het was heel leuk om de kinderen op een andere manier te leren kennen, maar tegelijkertijd was het ook erg vermoeiend! Laat ik dit erover zeggen: het was een interessante ervaring…

Toen ik op donderdag helemaal brak weer terug in Kaapstad kwam, was inmiddels Jojanneke’s moeder gearriveerd. ’s Avonds heeft zij ons mee genomen naar een restaurant, waar we heerlijk hebben gegeten en vooral ook enorm hebben gelachen!

De volgende dag zijn Marja en Jojan voor het weekend naar Stellenbosch gegaan en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om voor het eerst in drie maanden weer eens alleen te zijn. Dat was wel weer eens even fijn! Verder was dit een behoorlijk rustig weekend, aangezien ik alleen het huis ben uitgegaan om boodschappen te doen en op het strand te liggen…heerlijk!

De rest van de week heeft Marja lekker vakantie gevierd en heeft Jojan heel goed voor haar gezorgd ;) Wij moesten natuurlijk stage lopen, maar voor ons was het ook een beetje vakantie. Woensdag naar Simonstown geweest, daar lekker gegeten en toen doorgereden naar een terrasje in Camps Bay waar we heerlijk wijntjes hebben gedronken.
Donderdag maar weer eens uit eten gegaan, dit keer in Africa Cafe samen met Dick en de kids. Daarna nog even de Dubliners ingedoken (ja, we moesten natuurlijk wel even alles laten zien ;)).

Vrijdag hadden we een hele planning…’s ochtends Robben Island, daarna gingen we de Tafelberg aflopen. Na een ietwat moeilijke start voor mij, reden we richting het waterfront om daar op de boot te stappen. Wij al helemaal blij, want het was goed weer en aangezien onze boottrip al twee keer niet door ging doordat of de boot vol zat of het weer niet goed was, kon het nu niet misgaan: in bezit van een kaartje en geen wolkje aan de lucht!

Maar uiteraard komen we daar aan, gaat het niet door, want er stond te veel wind!! Dan maar een bakkie en een troosttaartje… Hierna weer snel door, want we moesten de Tafelberg nog afdalen!
Drie keer raden…..inderdaad, Tafelberg dicht, want er stond teveel wind. Nou ja, dan maar op het balkon hangen…En ’s avonds natuurlijk weer heerlijk uit eten gegaan!

Zaterdag dan nog maar een keer proberen om de Tafelberg af te dalen. Dit keer mochten we er gelukkig wel op! Maar het was echt ontzettend warm, dus ik dacht, even snel die berg af lopen en dan lekker naar het strand! Maar die berg was toch iets hoger dan ik dacht…En het zou inderdaad misschien ook beter zijn geweest om in plaats van slippers een paar goede schoenen aan te hebben getrokken…
Ach ja, voorbereiden is voor mietjes ;)

Na drie lange uren stonden we beneden aan de berg, maar toen was het blijkbaar nog twee kilometer lopen naar de auto…Gelukkig hebben we een lift gekregen van een hele aardige mens! Al met al was het super, echt een enorm mooi uitzicht! De vijf dagen enorme spierpijn was het meer dan waard ;)

Zondag naar Kirstenbosch geweest, de grootste botanische tuin van de wereld. Daar lekker gepicknickt en daarna heerlijk naar het strand. Een heerlijke afsluiter van Marja’s vakantie, want zondagavond moest ze alweer terug…Maar ze heeft geloof ik wel een geweldige vakantie gehad en wij hebben het ook super leuk gehad, dus Marja, bedankt daarvoor!!
En toen begon het gewone leven weer…Maar niet voor lang, want afgelopen weekend hebben we ook echt even goed weekend gevierd! Donderdag voor de afwisseling maar weer eens uit eten gegaan. Daarna een drankje gedaan met onze vriend Willem en toen onze vriend GP opgezocht.

Vrijdag dan eindelijk echt naar Robben Island geweest. Ik vond het echt super interessant! Een ex gedetineerde die vertelt over het leven op Robben Island…Dan kun je nog zoveel boeken lezen, dit is het echte werk!
’s Avonds weer eens gebraaid en daarna nog even wezen stappen…

Zaterdag even een rustdag ingelast, maar zondag gewoon weer verder gegaan met braaien en daarna nog even salsa dansen…het was me een weekendje wel!

Nu weer stage lopen, maar dit is nu nog een kwestie van afronden. Nu nog maar 4,5 week en dan zijn we alweer klaar…het gaat echt zoooo snel!! En nog zooo veel te doen ;)
Salsa les, volgende week weer op kamp, allemaal mensen die af willen spreken…druk, druk, druk! Hoe het allemaal gaat horen jullie snel weer!!xx

  • 04 November 2008 - 13:21

    0ma:

    bedankt voor je mailtje lieve schat je boft toch maar, maar geniet nog maar want het is zo voorbij. Hoe zit het met je gewicht met al dat lekker eten ha ha ik gun het je van harte dat weet je wel.hier is het nu stil Therese is bij jou ,onze Henk zikjn computer is gecrest, dus kan ik niet met hem iedere dag spreken, verders alles het zelfde Nu tot het volgende mailtje ,groetjes aan je vriendinen een dikke knuffel en een zoen van mij en ome Jan doei+++++++++

  • 04 November 2008 - 17:45

    Daisy:

    Hey Vero, dat was idd weer een tijdje geleden, maar weer erg leuk om weer bij te zijn, ben jaloers als ik al die verhalen zo hoor!!
    Nog heel veel succes met je stage en tot je volgend verhaaltje!
    Liefs Daisy

  • 05 November 2008 - 16:59

    Karel:

    Vero! Bedankt voor je kaartje, superleuk om die in mijn postvakje te vinden. :D

    Verder ben ik het eens met Oma: hoe moeten wij straks dansen en zwieren als jij niet op je gewicht let?

  • 10 November 2008 - 18:48

    Jeroentje:

    Hey vero, toch wel leuk om zo die verhalen eens te lezen!! wat een ervaringen allemaal! En tot hoelang blijf je nu eigenlijk daar? Groeten Jeroen

  • 16 November 2008 - 20:31

    Joost:

    Hee schoonheid,

    Zo te lezen vermaak je je wel in Verwegistan. Geniet er lekker van...moet jou wel lukken. Geweldig dat je nu nog lekker op het strand kan bakken .. het heeft hier al gesneeuwd gvd. Kan niet wachten om je verhalen en foto's live te horen/zien. Heel veel plezier nog de laatste weken.

    veel liefs,

    Joost.

  • 23 November 2008 - 17:43

    Oma:

    Veronyce ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik maak mij wel wat zorgen, ik heb nog niets van je moeder gehoord Ik heb Nathalie gevraagtmij een mailtje te zenden, maar hoor ook niets van haar Ik hoop spoedig wat van jullie te vernemen liefs oma+++++++++

  • 29 November 2008 - 12:48

    Camiel:

    Hey Vero, nog een paar dagen en ik kom naar je toe... Ik kan niet wachten, ik heb al wel weer een beetje genoeg van dat koude weer hier. Ben woensdag om 16h10 op vliegveld van Kaapstad!

    Kus Camiel

  • 30 November 2008 - 17:16

    Linda Palmen:

    Heey Vero,

    Ik had gehoord dat je nu in Zuid-Afrika zit dus dacht laat ik eens een kijkje nemen op je site en laat ik ook maar gelijk een berichtje achter!!
    Echt Super om te lezen dat het allemaal goed met je gaat, ben ik echt blij om...
    Geniet nog lekker daar!

    Heel veel liefs

  • 06 December 2008 - 11:54

    Oma:

    zo jullie hebben je wel goed vermaakt hoorde ik van je moeder, ik vind dit erg fijn, want dat had ze wel nodig. Nu zit het er voor jou ook zo op,ik verheug mij je weer te zien ,profiteer nog maar even. Nieuws is hier niet, alles gaat zijn gangetje zo als altijd nu lievert tot de vogende keer een kus en knuffel van oma++++++++++++++++

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 29358

Voorgaande reizen:

27 Maart 2011 - 29 September 2011

Half jaartje kaaiman eilanden!

10 Juli 2008 - 10 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: