T regent harder dan ik hebben kan.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van verolala - WaarBenJij.nu T regent harder dan ik hebben kan.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van verolala - WaarBenJij.nu

T regent harder dan ik hebben kan..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

09 September 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Tja, zelfs harder dan ik drinken kan ;)
Oke, de vorige keer had ik aangekondigd dat we eindelijk de toerist uit gingen hangen.
Maar mijn plannen zijn letterlijk in het water gevallen…

Het heeft hier zo hard geregend, gewaaid en gestormd dat we in plaats van een balkon een zwembad hadden. Blijkbaar komen die zware stormen normaal gesproken niet voor in deze tijd van het jaar, maar dat geluk hebben wij dan weer ;)

Vorige week vrijdag waren we goed begonnen. Toen hebben we namelijk heerlijk visjes gekeken in het aquarium. We hebben niet alleen vissen gezien, maar ook pinguïns, enorme roggen, haaien en een reuze schildpad. Heel erg mooi!
Maar hierna begon het weer al een beetje te betrekken en zijn we naar huis gereden om vervolgens de rest van het weekend niet meer buiten te komen! Het weer was zo kl*te, dat we niet naar buiten konden (nou, nou, dit is wel erg overdreven, maar het was echt heel slecht, er zijn zelfs daken van huizen gewaaid…).

Maar goed, na het hele weekend thuis te hebben gezeten en me behoorlijk te hebben verveeld, was ik blij dat ik weer stage kon gaan lopen. Dit gaat overigens nog steeds erg goed! Afgelopen vrijdag mijn eerste ‘child discussion’ gehad. Er wordt dan een leerling besproken, zodat alle leerkrachten op de hoogte zijn van de situatie van het kind. Hierin mocht ik een presentatie geven over wat ik in zijn schilderingen zag en hoe het behandelplan eruitziet. Dit ging erg goed en zijn lerares was erg blij dat ik met hem aan het werken was, dus dat is ook mooi!

Een ander voordeel van heel het weekend goed hebben kunnen rusten, is dat we maandag uitgeslapen op konden staan om ons visum aan te vragen. Aangezien wij alleen maar horrorverhalen hier over horen dat mensen hier de hele dag mee kwijt zijn (en wij natuurlijk al 1x geluk hadden gehad), leek het ons dan toch verstandig om maar gewoon heel vroeg de deur uit te gaan! Maar binnen drie kwartier stonden wij alweer buiten met een nieuw stempeltje in ons paspoort...sommige mensen hebben ook altijd geluk ;)

Afgelopen weekend hebben we natuurlijk flink schade in moeten halen, dus donderdag zijn we lekker uit eten geweest. Heel goedkoop restaurant, maar wel erg gezellig! Vrijdag hadden we afgesproken met iemand uit Johannesburg die we een aantal weken geleden ontmoet hebben. Met hem en zijn collega’s hebben we lekker drankjes gedaan, dus dit was ook weer een zeer geslaagde avond.

En JA, jullie geloven het niet, maar het is toch waar, zaterdag zijn we de Tafelberg op geweest!! Ja, echt waar. Het was een mooie heldere dag, dus het uitzicht was echt supermooi en ontzettend indrukwekkend. Op de Tafelberg heb je verschillende routes en dit keer hebben we de kortste route genomen, aangezien we met de moeders ook nog de berg op gaan en we dan de langere routes willen nemen. Maar desalniettemin was het errug gaaf!

Toen we weer onderaan de berg stonden, stonden we even een bordje te lezen waar de routes op beschreven stonden. Ik stond vlakbij een bosje (zowat in het bosje) en ineens hoor ik van alles ritselen. Dus wat doe ik, ik ga zowat met mn neus in het bosje hangen, komt er ineens een dikke slang uitgekropen!! Ekkes!
Jojan’s eerste reactie: FOTO!! Hup, zij er met haar neus bovenop. Komen er ineens allemaal mannen aan rennen: girls, girls, step aside, very dangerous snake!
En ik maar denken, haha die afrikaantjes, altijd grapjes maken… (Dat doen ze hier namelijk altijd, gewoon om ons een beetje te laten schrikken of te stangen)

Maar dit keer was het geen grapje, het was namelijk een pufadder (ik weet niet of ze zo in het Nederlands heten..), de op twee na gevaarlijkste slang in Afrika. Als je hier door gebeten wordt, ben je binnen twee uur dood…oeps!
Gelukkig was er meteen een man met doos en stok die erg behendig de slang in doos deed.
Ach ja, je kan het maar weer mee maken…

’s Avonds nog even een drankje gedaan met onze vriend Michel in het altijd gezellige Buena Vista Social Cafe, maar niet laat gemaakt hoor oma ;)

Zondag begon het weer wederom minder te worden en vanaf gister is het weer non stop aan het regenen, want er is een andere storm op komst. Maar de voorspellingen zijn nu dat het weekend weer mooi wordt, dus daar hopen dan maar op…Anders worden mijn verhaaltjes steeds korter en minder interessant..hihi
Bovendien wil ik op mijn verjaardag op het strand liggen, dus het moet maar gewoon!

Lieverds, tot snel weer, bedankt voor alle mailtjes en reacties en we contacten!!
xx

  • 09 September 2008 - 17:38

    Daisy:

    Wederom een leuk verhaaltje om te lezen.. wel balen van het weer!
    Afgelopen vrijdag ben ik met kristel bij Howards wezen eten, even gezellig als altijd!
    Volgende week lekker naar euro disney.. heb er zin in!!

    Tot snel!
    Liefs Daisy

  • 10 September 2008 - 07:49

    Simone :

    ola!!!!!!!!!!!!

    nou heb in een ruk alle verhalen gelezen en ben nu weer volledig op de hoogte. ik beloof bij deze plechtig dat ik vanaf nu voortaan op ieder verhaal zal gaan reargeren zonder smoesjes of wat dan ook!!
    groetjes, liefs, kus en een knuf van siem.

  • 10 September 2008 - 07:57

    Silvie:

    Haha wederom een skon verhaal! Deze Gossip Girl is een beetje stil geweest ivm ongelooflijke drukte maar dat ga ik goed maken! Thanks nog voor je smsje met m'n verjaardag!

    xx

  • 10 September 2008 - 08:46

    Corianne:

    Hey Vero,
    wat Spannend allemaal weer!! wel erg balen van het weer zeg, zo kun je nog niet bakken haha, maar daar heb je zo te lezen toch allemaal geen tijd voor.
    Eindelijk!! Morgen (donderdag) mag Ramon op gesprek komen bij de Korenaer, en met een beetje GELUK mag hij maandag naar school!!!
    Nou veel plezier daar en we contacten!!
    XXX Corianne

  • 10 September 2008 - 09:38

    Oma:

    dat was even schrikken van die slang! als je weer eens hoort ritselen ga dan niet met je neusje er op zitten maar sprin op zij voor hij je neus raart.Wat de regen betreft troost je hier is het kaut en regen, maar ik hoop dat het daar bij jullie weer lekker warm word, Ik had gisteren die mooije sjaal aan gedaan en mijn groene schoentjes en bloeze alles navenand je kent oma, ze vonden de sjaal er heel mooi bij passen, (en ik trots als een aap )ha ha ha Zaterdag en Zondag gaan je moeder en ik naar congres in Eden. Zo nu ben je weer op de hoogte tot de volgendekeer dooi lievert kusjes oma groetjes van ome Jan+++++++++++

  • 10 September 2008 - 12:39

    Nicky W.:

    heey spetter....

    alles gaat wel lekker daar he.. jammer van het weer.. maar na regen komt zonnenschijn zeide vroeger bij bassie en adriaan... ik mis je wel beetje bij het frietjes bakken hoor.. nou moet ik dubbel zo hard werken.. geniet er lekker van daar he!!!
    adios nicky

  • 11 September 2008 - 17:01

    Marja:

    Hallo Veronique, ik lees net in een mailtje van Jojann, dat je jarig bent dit weekend! Hartelijk gefeliciteerd en zet de bloemetjes maar lekker buiten zaterdag, ik hoop dat jullie mooi weer hebben en ook eerst naar het stand kunnen, groetjes Marja

  • 15 September 2008 - 12:00

    Corianne:

    Hej Vero.

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!
    fijne dag!!

    Enne... Ramon mag naar school Yoepi

    XXX Corianne

  • 16 September 2008 - 05:09

    HOWARDS:

    Vero van harte gefeliciteerd neukse

  • 16 September 2008 - 05:10

    Frank!:

    Hai Lieve Schat!!!
    Ik mis m'n vriendinnetje!!! XXXX en nog gefeliciteerd,
    Het Kale Meisje!

  • 16 September 2008 - 05:12

    Willem!:

    Hee lekker ding,

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en op de één of andere manier is Grease toch niet hetzelfde zonder jou.... ;)
    Veel plezier nog en veel succes met je maatschappelijk ontwikkelende dingetjes daar!

    X
    Willem

  • 16 September 2008 - 05:16

    Linda!:

    hey meid gefeliciteerd met je verjaardag.dat AS HET WEER WANT K MOET NAAR HUIS TOT SNELL XXXX LINDA EN JEROEN HOWARDS XXXX
    IK MAIL JE NOG XX
    LIN

  • 21 September 2008 - 12:09

    0ma:

    hallo schat ,ik hoop dat de regen nu wel over zal zijn, want daar is niets aan,hier is het koud ik hen de verwarming aan op 23gr .Veel nieuws i hier niet, alles nog het zelfde dus tot de volgende keer ,let op voor de slangen ha ha kusjes en een knuffel van oma en groetjes van ome Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 29363

Voorgaande reizen:

27 Maart 2011 - 29 September 2011

Half jaartje kaaiman eilanden!

10 Juli 2008 - 10 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: