Braaien en borrelen.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van verolala - WaarBenJij.nu Braaien en borrelen.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van verolala - WaarBenJij.nu

Braaien en borrelen..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

26 Augustus 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Weekendje Langebaan…
Ik weet niet wie ons ingelicht heeft over hét surfoord, maar ik heb geen surfplank gezien! Maar dat was ook totaal niet nodig, het was super!

Afrikanen en weekendjes weg…komt eigenlijk neer op: Braaien en drinken.
Dit is dus ook het enige wat we dat weekend gedaan hebben!
Nou, niet helemaal. We hebben ook heel veel in de auto gezeten…
Het was super lekker weer, de zon scheen de hele dag en het was lekker warm. Maar in plaats dat we lekker buiten waren, gingen we rondrijden om de buurt te zien…ook leuk! Daar in de buurt heb je de wild flowers, die gaan maar een paar weken per jaar open en alleen als de zon schijnt. Nu is een beetje de tijd dat ze langzaam gaan bloeien. We hebben er een aantal gezien, maar over een paar weken staan de velden helemaal vol.
We hebben wel gezien:
- de zee (minstens 12 keer)
- een souvenirwinkeltje
- een pottenbakker
- de zee
- Tietiesbaai
- een rugbywedstrijd
- de zee
- de lagoon (echt supermooi!!!)
- en tot slot nog gestopt om naar de zee te kijken

Zondag zijn we naar een national park geweest, waar we op het strand lekker de leftovers van de braai hebben opgegeten. Niks wordt er hier weggegooid, want je kan het altijd nog opeten tijdens een picknick.
Ook zijn ze totaal niet kieskeurig wat ze op de bbq gooien…kreeften, butternuts, een enorm stuk lam..Maar wel ontzettend lekker!! We zijn echt verwend!

Maar aan alle goede dingen komt een eind, dus ook aan het weekend. Maar het mooie van het weekend is, is dat het elke week weer terug komt en afgelopen weekend hadden we besloten dat het tijd was om meer vrienden te maken.
Je kan er nooit genoeg hebben ;)

Donderdagavond zijn we een zo goed als lege tent ingelopen (in Eindhoven doen we het namelijk altijd hartstikke goed in een lege tent) en zo ook hier, want na een half uur zaten Jojan en ik al gezellig bij een ander groepje (tevens ook het enige groepje..) aan tafel. Gezellig gekletst, later doorgegaan naar een andere tent..
Beetje laat geworden, maar was wel errug gezellig!!

Vrijdag hebben we een drankje gedaan met een vriend van de ouders van Jojanneke, Dick, die hier voor zaken was. Was wel weer eens fijn om lekker Nederlands te praten met iemand die het ook daadwerkelijk verstaat. Als ik in het Engels niet meer weet, schakel ik namelijk gewoon over naar het Nederlands en de mensen hier doen uit beleefdheid alsof ze me kunnen volgen…ideaal!

Die avond is ook maar weer eens duidelijk geworden dat we echt oud worden.. Eigenlijk zouden we na onze date met Dick nog even uit gaan, maar in plaats daarvan lagen we om 12 uur in ons bed…moet kunnen als je bijna 30 bent ;)

Zaterdag daarentegen er weer vol gas tegenaan! Door onze nieuwe vrienden van donderdag uitgenodigd voor een braai (ik zei toch, het draait hier alleen om braaien..). Heerlijk gegeten, nog even de eclips gezien en daarna gezellig de stad in! Wat een leven.. Dat dacht ik zondag ook, toen ik bijna de hele dag in bed heb gelegen…En daarna 20 schilderingen heb geanalyseerd en behandelplannen geschreven heb. Ja, ik doe hier wel iets voor mijn stage!

Om toch enigszins iets touristisch te doen, zijn we uit eten geweest bij een super leuk restaurant, waar ze allerlei hapjes uit heel Afrika serveren. Echt super lekker!
Vrienden gemaakt met de barman, waarmee we zaterdag een drankje gedaan hebben. Allemaal leuk en aardig, maar van personal space hebben ze hier niet echt gehoord en nadat hij een tijdje in mn aura had zitten wroeten, hebben we hem maar achter gelaten en zijn we lekker gaan dansen!

Nou, ik ga even het weekend voorbereiden, want aankomend weekend gaan we de tourist uithangen! He he...eindelijk ;)
(Eigenlijk ga ik verder met stagelopen, maar dat klinkt zo saai....)
Allemaal bedankt weer voor de leuke en lieve reacties/mailtjes! Hou me op de hoogte, dan doe ik dat ook!!
Daaag lieverds!xx



  • 26 Augustus 2008 - 13:59

    Oma:

    Je brief gelezen ,jullie hebben het wel naar je zin,leuk,hier is niet zo veel nieuws ,ben met Jan naar Duitsland geweest (Lipstad) was best leuk zo was ik er weer eens uit Hier in Eindhoven is het echt geen zomer weer, maar ze zeggen dat het nu eindelijk beter wordt Nu lievert veel liefs en een knuffel van mij ,en ome Jan tot wederhoorn+++++++++++

  • 29 Augustus 2008 - 06:33

    Daisy:

    He Vero,
    vind het erg leuk elke keer je verhalen te lezen!
    17 september ga ik naar Euro Disney heb er erg veel zin in en ben echt toe aan vakantie!! haha
    wanneer niet...
    Dadelijk weer back to work, druk weekend voor de boeg en het word goed weer!!! eindelijk!
    Ik wacht met smart op je nieuwe verhaal!
    Liefs Daisy

  • 29 Augustus 2008 - 12:29

    Oma:

    hay lievert, leuk allemaal maar denk je wel aan je lijn ha ha ha naderhand niet jammeren over je dikke je weet welhier is alles nog het zelfde.Je moeder komt Zondag naar mij toe nu veel liefs oma+++++++++++

  • 02 September 2008 - 13:09

    Karel:

    Hee oma! Veronique's dikke... watte? :D

  • 03 September 2008 - 06:28

    Niki:

    Ha vero!!

    Wat heb ik je toch gemist tijdens Bloal kermis, geen timmermannen meer opgedaan mja je kunt ook niet alles hebben he! verder is hier alles same old ,same old!
    De hele zomer gewerkt ,geen sociaal leven gehad , dat ben ik nu maar weer aan het reintroduceren in mijn leven! Hou me op de hoogte van je spannende avondturen! Dan maak ik ook nog eens wat mee :)

    xxx

  • 05 September 2008 - 01:23

    Frank!:

    Hoi Vero!
    Ik mis je en ik zou willen dat ik met jou aan de lagoon lag, maar helaas zit ik hier in m'n eentje met m'n braai in de kou!

    XX

    Frank!

  • 05 September 2008 - 13:41

    Oma:

    hay . Hoe is het vind je het nog altijd leuk?je dikke je weet wel ,je weet wel wat ik wil zeggen, maar alle gekheid op een stokje. Het is hier nog steeds regen, regen regen ,daar word je niet echt vrolijk van. Volgende week ga ik naar het congres, en verder weet ik niets te vertellen, maar ik heb toch weer wat van mij laten hpren liefs en een knuffel van mij ,en groetjes van ome Jan++++++++++++

  • 07 September 2008 - 11:51

    Kaymans:

    HIER KAY VOOR VERO OVER!

    Alles goed daar lkkr ding? zo te lezen heb je het er behoordlijk naar je zin hahahha en wij hier kunnen het niet vaak genoeg herhalen maar we missen je wel een klein beetje hor!... oke oke een groot klein beetje dan! ik in ieder geval wel! maare kei lief dat je nog aan me dacht op mijn verjaardag nadat ik je zelf maar een sms gestuurd had dat ik OOK jarig was whahahha maarja ik snap best dat je je kalender niet meegenomen hebt! en dat je door al dat braaie zelf ook een beetje doorgebraaid ben... afijn ik zit nu bij entertainment dus zal me zo weer transformern tot grote kindervriend en dan moet ik de buhne weer op... tot snel vero'tje en we spreken elkaar snel weer xxxxxxx
    Kay

    OVER EN SLUITEN!

  • 08 September 2008 - 13:39

    Kay:

    nou dan trek ik mijn aanklacht terug schat... wat lief dat je aan me dacht (K) veel plezier nog
    xxx kay

  • 08 September 2008 - 18:20

    Alexandra:

    Heey Veronique!

    Wilde je vandaag berichtje sturen via hyves en toen zag ik de link naar deze site! Goed dat je het zo naar je zin hebt!!

    Veel groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 29357

Voorgaande reizen:

27 Maart 2011 - 29 September 2011

Half jaartje kaaiman eilanden!

10 Juli 2008 - 10 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: