Friend or foe - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van verolala - WaarBenJij.nu Friend or foe - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van verolala - WaarBenJij.nu

Friend or foe

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

08 Augustus 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Voordat ik begin wil ik even iedereen bedanken voor de lieve en leuke mailtjes en berichtjes!! Leuk om te horen hoe het met jullie gaat en dat jullie me zo missen...haha!

Ik zal maar beginnen met het feit dat we echt waardeloze toeristen zijn...We zijn nog niet op de tafelberg geweest (we hebben er zelfs nog niet eens een fatsoenlijke foto van gemaakt...), we zijn nog niet naar Robbeneiland geweest, hebben nog geen walvissen gezien en pinguins hebben de revue ook nog niet gepasseerd. Kortom, belachelijk ;)

Wat we dan wel doen??
Nou om te beginnen zijn we druk bezig met socializen! Ja ja, ik mag u verblijden met het heugelijke nieuws dat we vrienden hebben gemaakt! Ongeveer twee weken geleden (ik weet het nou al niet meer precies, de tijd gaat ook zo snel!) zijn we op stap twee locals tegen gekomen die ons heel graag onder hun hoede wilden nemen en ons alles van Kaapstad wilden laten zien. Achterdochtig als ik ben uiteraard, vond ik het maar een beetje raar en vroeg ik me af wat er achter zat...

Maar onvoorstelbaar, er zat niks achter, gewoon gezellig en leuk! Dus meiden, het bestaat nog steeds ;)

Anyway, toen ze zeiden dat ze ons nog zouden bellen had ik natuurlijk ook mijn twijfels, maar waarachtig, de dag erna nodigden zij ons uit voor een borrel. Super gezellig, veel vrienden van hen ontmoet, super leuk! En zo is het eigenlijk een beetje door gegaan. Zij nodigen ons telkens uit (uit eten, borrelen, stappen) en zo komen we overal en leren we half Kaapstad kennen!

Toen ik eenmaal doorhad hoe makkelijk het vrienden maken hier ging (en dat dit dus ook gewoon kan met mannen), dacht ik, dat kan ik ook! Vorige week donderdag gingen Jojan en ik op stap. Gezellig, leuk! Staat daar ineens een Duitser, hij begint een gesprekje, allemaal leuk en aardig. Hij was alleen op stap, hij werkte in Joburg, maar was een weekendje in Kaapstad.
Jojan en ik wilden ergens anders naar toe en ik dacht, laten we die Duitser meenemen! Nou, dat wilde hij wel. Prima, hij mee en hij wilde ineens ook allemaal voor de drankjes betalen, prima! Altijd goed!

Toen werd het wat later en kwam hij ineens wel heel erg dichtbij staan... Maar dit was niet de afspraak!!
Ik voelde me zo ongemakkelijk en Jojan maar lachen..
Ineens was ik ontzettend moe en moesten we echt naar huis!

Nou goed, ik moet duidelijk nog wat oefenen, maar dat gaat helemaal goed komen!

Om naast het socializen ons ook een beetje te verdiepen in de cultuur hebben we een djembe les gevolgd. Lekker een beetje trommelen, heerlijk!
Het enige nadeel was dat de les op zaterdagochtend om 9 uur begon. Uiteraard waren we de avond van te voren flink op stap geweest, wat zorgde voor een interessante combinatie van trommelgeluiden en een niet-weg-te-krijgen dreun in mijn hoofd. Maar dat mocht de pret niet drukken! Wat de pret wel behoorlijk gedrukt heeft, is het feit dat wij beiden niet meer in staat waren om zaterdag ook maar iets te doen en dus serieus waar, om half 10 in bed lagen...

Maar dat halen we dit weekend wel in! We vertrekken vanmiddag naar Langenbaan voor een weekendje. Dit schijnt een waar surfoord te zijn, jeej! Niet dat ik nou zo van surfen hou, maar wel van wat er op die plank staat ;) Nee hoor mam, was maar een grapje :D

Hoe het is geweest horen jullie snel weer! (Oja, snel is hier ongeveer 2 weken...)

Nou lieverds, tot snel!!xx

Oja, stage gaat ook prima...;)
En het uploaden van de foto's duurt hier eeuwen, dus ik stop er nu maar mee....Jojan heeft er wel meer en die laat hier dalijk een berichtje achter...


  • 08 Augustus 2008 - 19:22

    Annet:

    Hey meis, echt weer eens geweldig verhaal... Vind het echt fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt en zo'n leuke dingen meemaakt..
    Wieweet kom je de ware nog wel tegen daar, want de verhalen van de mannen klinken erg goed. Heel erg veel plezier lieverd en ik blijf op de hoogte.....

    XXXX en een dikke knuffel

  • 08 Augustus 2008 - 23:29

    Tom:

    Ha Vero Lala? (klinkt wel gezellig),
    Je zusje zei, dat je via internet alle spannende dingen aan het verregende Nederland liet weten. Ikke zoeken en ziedaar: gevonden! Je kan wel erg leuke verhalen maken!
    Goed om te lezen dat je het daar helemaal super hebt op een enkele Duitser na dan. Wel oppassen hoor, want die Duitsers kunnen echt rotzakken zijn.
    Ik ga je site in de gaten houden. Dat is voor zo’n Hollandse boer die Europa nog niet uit is geweest erg interessant allemaal. Veel succes met je stage daar, maar bovenal natuurlijk heel veel plezier!
    XTOM

  • 09 Augustus 2008 - 03:05

    Frank!:

    Hey Vero!
    Het ziet er allemaal goed uit op de foto's en de verhalen klinken goed, dus ik ga er vanuit dat je het helemaal naar je zin hebt daar; het zij je van harte gegund schat!!! Ik hoorde van Silvie dat zij eind december ook nog een máándje(!) overkomt, dus dat wordt hélemaal gezellie! Have fun bitch and remember: normen en waarden zijn voor losers!!!!

    XXXX

    Frank!

  • 09 Augustus 2008 - 07:47

    Daisy:

    Heey Vero,
    Het klinkt allemaal erg leuk!!Ik vind het ook erg leuk om zo steeds de verhalen te lezen, echt super!En de foto's... wat een uitzichten! echt mooi!
    heel veel succes nog en ik wacht met smacht op de volgende sappige verhalen! ;-)
    liefs Daisy

  • 09 Augustus 2008 - 21:57

    Niski:

    Hallo vero!!

    Wat ben ik toch jaloers, leuk om die verhalen zo te lezen!! maak heel veel plezier daar en ik zit met smacht te wachten op het volgende spannende verhaal van je!

    xxx

    ps leuk om te weten dat je niet vergeten bent dat je ook nog stage moet lopen daar :)

  • 10 Augustus 2008 - 11:48

    0ma:

    hallo schat, bedankt voor je mailtje, ik zie dat je het erg naar je zin hebt, en dat doet mij goed. je auto is mooi je vriende tof,leuk dat jullie het samen goed kunnen vinden,het is een fijne tijd voor jullie, houden zo. hier is niet veel nieuws te melden, alleen regen regen regennu Veronyicliefs en een knuffel vanje oma, en de groetjes aan je vriendin Doei++++++

  • 11 Augustus 2008 - 12:07

    Corianne:

    Hej Vero,
    Zo te zien gaat alles goed daar!!!

    Heel veel plezier en kijk je een beetje uit.

    Groetjes

    Corianne

  • 12 Augustus 2008 - 18:08

    Karel:

    * knieval doet

  • 12 Augustus 2008 - 18:08

    Karel:

    * knieval doet

  • 13 Augustus 2008 - 12:10

    Ina:

    Hey Vero!

    Haha Die Duitsers.... Kun je toch beter een engelsman op de kop tikken!;)
    Ik stuur je zo een mail, daarin meer info over het pittoreske veldhoven..

    Veel plezier en succes met de stage!!!!
    xx

  • 15 Augustus 2008 - 08:30

    Camiel:

    Hey Vero!!! Superleuk die site van je, ik ga proberen om bij je langs te komen, die super chique buurt van je klinkt wel goed. Dikke kus uit het andere eind van Afrika,
    Camiel

  • 15 Augustus 2008 - 12:53

    Oma:

    hallo meisje. Ik heb al de foto's bekeken er mooi, leuk dat je het zo naar je zin hebt, doe je wel wat rustig aan, met dat op stap gaan ,want ik heb je graag gezond weer thuis veel liefs van ons allen en een knuffel van mij oma doei+++++++++++++

  • 16 Augustus 2008 - 13:32

    Gerda:

    Haai..!
    t ziet er idd naar uit dat jij t wel naar je zin hebt daar.. Mooi!
    Volgens mij vliegt de tijd voor jullie! voor je t weet is t voorbij, dus geniet ervan!

    =X= Liefs..


  • 17 Augustus 2008 - 13:24

    Kristel:

    heey vero :)
    zo te lezen gaat alles goed daar en is het daar heel gezellig.
    de foto's zijn ook mooi.
    geniet ervan en nog veel plezier.

    Dikke kus liefs kristel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 29358

Voorgaande reizen:

27 Maart 2011 - 29 September 2011

Half jaartje kaaiman eilanden!

10 Juli 2008 - 10 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: