VAKANTIE!! - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van verolala - WaarBenJij.nu VAKANTIE!! - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van verolala - WaarBenJij.nu

VAKANTIE!!

Door: verolala

Blijf op de hoogte en volg

30 Augustus 2011 | Cayman Eilanden, Georgetown

Het heeft even geduurd, maar hier ben ik weer :)
Mijn laatste post had nogal wat teweeggebracht, maar geen zorgen lieve mensen, alles is A-OK!!

Gisteren hebben de kids hun eerste schooldag gehad, dat betekent dus dat hun vakantie over is en ik mijn vrije tijd weer terug heb!!! :D
Gelukkig is de schoolvakantie (9 weken!!) veel beter verlopen dan ik had gedacht. Eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat ik het zou overleven, maar wonderbaarlijk genoeg heb ik het zelfs nog leuk gehad ook :P

Het begon natuurlijk allemaal in Florida, waar de familie en ik vakantie gingen vieren… We vlogen naar Tampa, auto gehuurd en naar Orlando gereden, volgende dag Magic Kingdom, 4 hele uren doorgebracht, terug naar hotel, volgende dag terug naar Tampa gereden, toen nog 11 dagen van de vakantie over, waarvan we er 9 geshopt hebben!! Nou vind ik shoppen best leuk, maar 9 dagen shoppen!! Nee, bedankt…Maar goed, het was natuurlijk ook niet mijn vakantie ;) Een mogelijk nieuwe nanny, Michal, was ook een paar dagen naar Tampa gekomen om de familie te ontmoeten en met haar heb ik super veel lol gehad! We zijn nog naar een waterpark gegaan waar we anderhalf uur zijn gebleven en we zijn een dag wezen vissen… Lang verhaal kort, het kwam niet eens in de buurt hoe ik mijn vakantie zou vieren, maar heb best leuke momenten gehad :)

Na twee weken Florida weer terug naar Cayman..De baas weer aan t werk en ik de hele dag in de weer met de kindertjes. Zwemmen, snorkelen, spelletjes, restaurantje spelen, rolschaatsen…zo slecht hebben we het nog eens niet gehad :P De weken zijn echt voorbij gevlogen! Natuurlijk wel een paar keer flinke bonje gehad (vooral met het jongetje), maar dat is ook allemaal opgelost.
Toen het einde van de zomervakantie naderde, kwam ook MIJN vakantie steeds dichter bij!!!

En die begon met een lang weekend Honduras!! Vrijdagochtend samen met 11 anderen die ik hier op het eiland heb leren kennen naar La Ceiba gevlogen. Daar hadden we een paar huisjes gehuurd in de jungle in een super luxe en mooi resort. Vrijdagochtend aangekomen en ’s middags meteen gaan white water raften. Errug leuk, vooral als 4 van de 12 niet kunnen zwemmen.. Gelukkig had iedereen het overleefd :) ’s Avonds waren we helemaal klaar voor the British/Honduran Rockstar die op kwam treden. Helaas voor ons was zijn repertoire stukken minder indrukwekkend dan zijn titel, dus maar besloten om met een Ipod in de boxen drankspelletjes te gaan doen. Ook leuk :)
Zaterdag ben ik samen met 3 anderen La Ceiba ingegaan om wat van het stadje te zien en boodschappen te doen. En omdat we er toch waren ook nog even een typisch Hondurese lunch gehad (wat achteraf toch niet zo’n heel goed idee bleek te zijn geweest..). Na de citytour zijn we gaan ziplinen door de Hondurese bergen, echt supercool en mooi!! Daarna was het tijd voor een big night out!! Eerst uit eten geweest en daarna gaan stappen in een heuse disco waar een smurfen?? party aan de gang was. Onze taxichauffeur had een bodyguard voor ons geregeld, omdat we die schijnbaar nodig hadden als we wilden stappen..wat een onzin!!! Maar goed, bij binnenkomst voel ik dat mn camera niet meer in mn tas zit, dus ik vraag aan die bodyguard of hij de taxichauffeur (die buiten op ons aan het wachten was) wilde bellen, om te checken of mijn camera in de taxi lag (ik had m namelijk nog toen we uit het restaurant vertrokken..). Taxichauffeur checkt de bus en zegt dat de camera daar in ligt. Ik natuurlijk helemaal blij!! Nou, wij verder die discotheek in, worden we meteen in een VIP ruimte gestopt..en daar heb ik zoooo’n hekel aan!! En volgens die bodyguard kon ik niet alleen in de rest van die tent komen, want dat was gevaarlijk..ja daaag!! Uiteindelijk ben ik toch uit de VIP-ruimte weten te ontsnappen, tot grote ergernis van die bodyguard, want die moest mij daarna gaan zoeken :D Anyway, tijd om terug naar het resort te gaan, komen we bij de taxi, is mijn camera daar toch niet?!? Ik daar een hoop stennis lopen schoppen, maar helaas, camera echt weg…boehoe!!!
Zondag was het tijd om te gaan kajakken. Super mooie omgeving en super lekker weer, maar de lunch van de dag ervoor begon op te spelen…maagpijn, buikpijn, misselijk Dat was natuurlijk helemaal balen, omdat die avond onze laatste avond was. Iedereen was er helemaal klaar voor om er een super leuke avond van te maken, maar ik voelde me zoo beroerd, dat ik vroeg naar bed ben gegaan.. En vanaf maandagochtend was de wc mijn nieuwe beste vriend. ’s Middags zijn we terug naar Cayman gevlogen. Eenmaal thuis was het snel al mn kleren wassen en mn tas opnieuw inpakken voor mn trip naar Cuba!!

Dinsdagmiddag naar Havana gevlogen en vanuit daar meteen de nachtbus gepakt naar Santiago de Cuba. Tijdens de rit voelde ik me steeds beroerder worden. Het was maar goed dat er een wc in de bus was :P Gelukkig wel goed kunnen slapen in de bus en voor ik het wist waren we in Santiago!! Maar ik voelde me echt niet lekker en had ook zeker de puf niet om heel die stad rond te sjouwen met al mn bagage, dus maar een taxi voor de hele dag gehuurd. Santiago is echt een super stad met een hele fijne sfeer, maar Engels praten doen ze er niet… Dan maar een Nederlands pratende gids, haha! Zijn zus was namelijk getrouwd met een Nederlander en hij was een paar weken in Nederland geweest, echt heel grappig! Maar goed, de Spaans pratende taxichauffeur en de Spaans/Nederlands/Engels/ pratende gids hebben me de hele stad doorgereden. We zijn naar een kasteel geweest, Kathedraal, begraafplaats, Bacardifabriek, apotheek en nog een hoop andere gebouwen waarvan ik nu al niet meer weet wat het is ;) Nadat ik alles wel zo’n beetje gezien had, hebben ze me afgezet in het centrum en daar heb ik nog een beetje rondgelopen. Echt iedereen (dus ook de vrouwen :P) wilde een praatje met me maken en dat ik geen Spaans spreek is voor hen geen probleem.. Ze blijven zichzelf net zo vaak herhalen totdat ik net doe of ik hen begrijp, want No hablo Espanol kennen ze daar niet! Maar goed, overal vriendelijke mensen, overal muziek en mensen die aan het salsadansen waren, echt een supersfeer!! Ik had heel graag mee willen doen, maar ik kon echt niet meer…Ben daarom maar ergens op een dakterras gaan zitten, wachten totdat het tijd was om terug te gaan naar het busstation.. Want die avond ging ik de nachtbus naar Trinidad pakken (ja ik weet t, niet de allerslimste keuze..). Anywho…deze busrit was iets minder comfortabel, maar de volgende ochtend was ik wel in Trinidad!! Echt een geweldig stadje!! Eerst wel bijna opgelicht door 1 of ander vrouwtje die mij wel naar mijn casa zou brengen, maar mij natuurlijk naar een andere slaapplaats wilde brengen. Het duurde even voordat ik het door had met mijn gare hoofd, maar uiteindelijk was ik op de plek waar ik zijn moest :D In Cuba doen ze niet aan hostels of backpackers, maar het stikt er van de casas particulares; huizen van mensen die 1 of 2 kamers verhuren aan reizigers. Wanneer je niet zo’n groot budget hebt is dit ideaal, het enige jammere is dat je op deze manier geen andere reizigers ontmoet. Je kan er niet alleen slapen, maar als je wil kun je daar ook ontbijten en dineren.

In de ochtend de straten van Trinidad verkend, in de middag op een paard de bergen in gegaan. Hier had ik echt super veel zin in!! Samen met een Engels stelletje werden we bij de paarden afgezet. Helaas hadden we echt een waardeloze gids, die helemaal geen Engels sprak en die probeerde de helft van de excursie te skippen. Uiteindelijk toch alles gedaan; eerst naar een middeleeuws suikerfabriekje gereden en daarna de bergen in naar een waterval, waar we ff lekker gezwommen hadden en toen weer terug.. Heel mijn benen opengehaald aan die beugels en spierpijn!!! maar wel ontzettend gelachen met die Britten, dus uiteindelijk toch een hele leuke middag gehad!
’s Avonds gegeten in de casa…super lekker, maar wel een beetje triest; in mn eentje werd ik ergens achter op een patio geparkeerd terwijl de vrouw des huizes 3 kamers verderop tv ging kijken…gezellig!! ;)

Volgende ochtend de bus gepakt naar Cienfuegos. Hier wilde ik heel graag naar toe, maar eenmaal daar wilde ik eigenlijk meteen weer weg…Alles ligt er heel ver uit elkaar, mensen waren chagrijnig, er hing helemaal geen leuke sfeer, voor mij had het niks meer met Cuba te maken.. Er was 1 grote winkelstraat wat denk ik Westers moest lijken, maar er totaal niet in de buurt kwam en dat was het. Waarschijnlijk kwam mijn vermoeidheid en het balen van het ziek zijn er hier ook uit ofzo, maar ik vond het 10 keer niks!! Ik was dus ook heel blij toen ik de volgende dag naar Havana ging!!
Havana is echt een super stad!! Maar ik had daar maar 1 volle dag en dat is echt veeeeel te kort!!
Voornamelijk rondgelopen en genoten van de fijne sfeer. ’s Avonds voor het eerst aangedurfd om een mojito te drinken (voor €1,50!!!!) en die was lekker!! Maar had het beter niet kunnen doen…:(
Ach ja..je kan niet naar Cuba gaan en dan geen cocktail drinken ;) Zondag was het al weer tijd om naar huis te vliegen, de tijd was echt zo snel voorbij gegaan!! Cuba is echt een geweldig land!! Supervriendelijke mensen, geweldige sfeer, goede muziek, geweldige kunst overal, echt top!! Ik baal er wel een beetje van dat ik niet alles heb kunnen doen/zien wat ik graag wilde, maar ach, dan moet ik gewoon een keertje terug ;)

En nu is het ‘gewone’ leven weer begonnen…Kinderen naar school, ik weer aan het werk :)
En het aftellen is begonnen..nog maar 4 weekjes!!! En dan kom ik al weer naar huis!
Dus tot snel weer allemaal :D xx


  • 31 Augustus 2011 - 05:46

    Jeroen:

    Leuk en lang verslag vero! En inderdaad, nog maar 4 weekjes! Tot dan, xx

  • 31 Augustus 2011 - 08:02

    Jojann:

    Leuk weer wat van je te lezen!! Top dat Honduras en Cuba!! Wel jammer van de camara... Maar het gaat om de herinneringen... of maak jij wel eens fotoboeken ;)

    Succes nog de laatste weken!
    xx J

  • 01 September 2011 - 00:05

    Frank!:

    Klink goed Vero!!!
    Ik had je graag rond zien struinen op dat smurfen-feest! Had je je snorkelpakje toevallig ook bij!!?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cayman Eilanden, Georgetown

Half jaartje kaaiman eilanden!

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2011

VAKANTIE!!

28 Juni 2011

Het meisje en de verschrikkelijke baas

26 Mei 2011

Bobo's en Dushi's

03 Mei 2011

Haaaaiii!!

05 April 2011

Roddels!!

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 3805
Totaal aantal bezoekers 29247

Voorgaande reizen:

27 Maart 2011 - 29 September 2011

Half jaartje kaaiman eilanden!

10 Juli 2008 - 10 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: