Haaaaiii!! - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van verolala - WaarBenJij.nu Haaaaiii!! - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van verolala - WaarBenJij.nu

Haaaaiii!!

Door: verolala

Blijf op de hoogte en volg

03 Mei 2011 | Cayman Eilanden, Georgetown

Zo, bijna een maandje verder...tijd voor een update!
Het heeft even geduurd, maar eindelijk ben ik gewend aan het leven op the Cayman Islands..het land van de blauwe leguaan, de groene papegaai, pijlstaartroggen, zeeschildpadden, honderden kerken (er zijn hier zoveel kerken van verschillende religies, dat er in elke straat onderhand wel een kerk te vinden is..), het land waar ze aan de verkeerde kant van de weg rijden, waar iedereen, wanneer het echt lekker weer wordt, naar binnen gaat??, waar een wijntje duurder is dan een cocktail, waar een brood 5 dollar kost, waar op zaterdag alle kroegen om 12 uur dicht gaan, omdat iedereen 's ochtends naar de kerk moet, waar op zondag dus ook echt alles plat ligt..kortom; echt een compleet andere wereld!

Inmiddels is Jill vertrokken en kan ik alles op mijn eigen manier doen. Hoewel ik daar zelf erg blij mee ben, zijn er 2 personen die dit niet zo op prijs stellen...Wat dat betreft had dit gezin echt een client bij Zorgokee kunnen zijn, want die kinderen hebben echt extra begeleiding nodig! Lang verhaal kort, uiteindelijk ben ik nu hetzelfde aan het doen als bij mn vorige baan; structuur en duidelijkheid aanbrengen. En daar horen regels bij en daar zijn deze kinnekes niet zo blij mee...Dus heel veel weerstand, boosheid en lange gezichten op dit moment, maar dat hoort erbij denken we dan maar ;)

Jill's laatste weekend was trouwens heel erg leuk! Om Jill te bedanken had mijn baas geregeld dat ze datgene kon gaan doen wat ze heel erg graag wilde, maar wat er niet van gekomen was: parasailen. Maar dat moest natuurlijk een verrassing blijven en ik moest zorgen dat ze niks anders ging doen. Toen het moment daar was, bleek dat ik ook mee de lucht in mocht, hihi, wat een geluk weer :D Het uitzicht van 130 meter hoog was echt super mooi!! Daarna lekker gaan lunchen in een sjieke strandtent, wat een leven...
De dag erna Jill op het vliegtuig gezet en toen was het alleen ik..
Ik dacht dat ik daar heel erg blij mee zou gaan zijn (vooral omdat bleek dat Jill een soort van pathologische leugenaar was), maar ergens mis ik haar ook weer wel..Nu ben ik of helemaal alleen of met iemand van de familie, maar nooit met iemand die helemaal los van het werk staat..
Maar goed, daar ga ik komend weekend verandering in brengen ;)

De afgelopen 2 weken hebben de kinderen vakantie gehad. Het eerste weekend zijn we heel sjiek gaan brunchen; 3 uur lang zoveel eten en zoveel prosecco drinken als je kan. En ik kan je vertellen, dat kan ik behoorlijk goed :P
In de dagen erna zijn we naar oma geweest, naar het strand, naar de bioscoop en toen was het eindelijk tijd voor onze trip naar Little Cayman!!

Op het grote eiland is iedereen helemaal fan van Little Cayman, want het is er zo mooi en zo rustgevend..dus ik had er helemaal zin in!! Na een vlucht van 40 minuten in een vliegtuigje waar ongeveer 15 man in past, kwamen we aan op het kleine eiland. Het vliegveld is net zo groot als de parkeerplaats van de Albert Heijn bij mij om de hoek en om het makkelijk te maken is dit ook meteen de brandweerkazerne. Net uit het vliegtuig kwam de lucht van een rottend, droogstaand meer ons tegemoet, dus de aankomst was iets minder...Later bleek dat deze lucht de hele vakantie niet weg zou gaan, omdat alle meertjes op het hele eiland droog stonden te staan. Maar goed, kleinigheidje..We verbleven in het huis van een vriend van mijn baas, die de dag erna zou komen met zijn vriendin.

Tsja...Little Cayman..wat zal ik ervan zeggen..Rustgevend is het zeker! Op het eiland is er dus echt niets te doen! Er zijn 2 restaurants, 1 daarvan wordt op vrijdag na 10 uur een bar, er zijn 2 winkels, ik denk 5 hotels en een kerk. En dan een aantal vakantiehuizen en dan de huizen van de mensen die er wonen, dat (mensen) zijn er 150 in totaal. Oh vergeten..er is ook een school. Hier gaan 4 kinderen naar toe.
Mensen die hier op vakantie gaan en in een hotel verblijven komen hier voornamelijk om te duiken, want heel veel meer is hier niet te doen.
Anyways..mooi huisje waar wij sliepen! Ik moest alleen wel een kamer delen met Hayley en later ook met Emily, een nichtje van 14..Met 2 pubers op een kamer, hilarisch natuurlijk :)

En verder...deze manier van vakantie vieren komt niet echt overeen met mijn manier van vakantie vieren zullen we maar zeggen.. De dagen verliepen als volgt: Heel vroeg opstaan (7 uur!!!) om te ontbijten en vervolgens tot half 11 te wachten om te gaan vissen. Na anderhalf uur terug om te lunchen. Dan terug de boot in om weer te gaan vissen. Na een paar uur terug, vissen schoon maken, en beginnen met koken. Eten en dan een dvd kijken (er is daar geen tv/internet) en dan slapen. En serieus de eerste 5 dagen hebben we dus echt niets anders gedaan dan dat! Vijf dagen daar en niet EEN KEER wezen zwemmen!!! En het was warm!!!
En nou zul je zeggen, dan ga je toch lekker zelf zwemmen. Nou, dat kan dus niet..Ten eerste, omdat je een auto nodig had om bij het strand te komen (voor het huis was heel veel zeewier/rif, waardoor je hier niet even lekker het water in kon) en ten tweede, omdat het niet echt gewaardeerd werd als je je eigen plan trok (mn baas vond dat wel prima, maar zijn vriend en dus eigenaar van het huis niet zo).
De 6e dag gingen we eindelijk snorkelen!! Jeu!! Ik helemaal blij!
Mn baas allemaal dingen laten zien; kijk hier een kreeft, kijk hier een vis, kijk hier een steen, moet je hier onder dit stuk rif kijken..Ikke kijken maar zag niks, steeds dichter bij..schiet er ineens een haai onderuit! Ik dacht dat ik een hartaanval kreeg!! Maar gelukkig schrok die haai meer van mij dan ik van hem, dus was ie heel snel weer weg! Wel weer goed om over mn angsten heen te komen ;)
Nou ja, ik denk dat we vier keer zijn gaan snorkelen en daarvan heb ik drie keer een haai van heel dichtbij gezien...ekkes!!

De onderwaterwereld is wel echt heel mooi hier! Veel verschillende vissen gezien, ook hele grote barracuda's en een papegaaivis, heel veel gekleurde visjes, heel mooi maar soms ook een beetje eng :(

En begrijp me niet verkeerd, heb ook hele leuke dingen gedaan! De eerste keer vissen was ook eigenlijk best wel leuk, vooral toen ik natuurlijk voor de eerste keer een vis aan mn haak had. En toen ik een hele grote vis had gevangen was het natuurlijk nog leuker! Het schoonmaken van de vissen en het verwijderen van de ingewanden daarentegen was iets minder..
We hebben ook getubed: op zo'n band achter de boot, errug gelachen!! De meiden hebben me een manicure gegeven en we hebben veel spelletjes gedaan, dus heb me wel vermaakt, maar 10 dagen daar is echt veeeeel te lang.

Vooral als je het huis deelt met de filipijnse vriendin van de eigenaar die denkt dat je een 'maid' bent en je de hele dag opdrachten geeft, ze ook nog eens ontzettend jaloers blijkt te zijn en de hele dag tegen je loopt te klagen (in onverstaanbaar engels) en dan ook nog eens tegen iedereen loopt te vertellen, terwijl ik doodziek met een zonnesteek op bed lig, dat ik de dag ervoor dronken was, omdat ik altijd heel veel drink..hahahaahaha!!! Nou, als ze 2 biertjes veel vindt, moest ze eens weten....haha!

Maar goed, ik was zoooo blij toen het zondag was en we naar 'huis' gingen!
Eindelijk verlost van de evil philipine :D

En nu wordt het tijd voor wat socializing! Dat staat op de planning voor de aankomende 2 weekenden en daarna....Linnie opzoeken in Curacao!! Zo'n zin in!!!!!

Ik hou jullie op de hoogte! En bedankt weer dat jullie mij ook op de hoogte houden :D Miss you all!! X

  • 03 Mei 2011 - 18:25

    Jojann:

    Oooo wat een heerlijk verslag meis!!! gos wat een eiland..., had je wel ligretto mee.., dat is nog best een goed spel om de sfeer wat op te hemelen!

    en wat nou in ZA in een kooi naar beneden om haaien te zien..., je moet dus gewoon naar de little cayman eiland om met haaien te zwemmen ;)

    goed te lezen dat je de aankomende weekenden lekker op vriendentocht gaat ;) en curacao in het vooruitzicht is natuurlijk heeeeerlijk, daar kan je weer volop Nederlands praten!!

    we skypen snel, maar ik ben nu echt snik verkouden en lucht is ver te zoeken..., als dat iets beter is dan zet ik mijn skype aan hoor!!

    Kus Jojann

  • 03 Mei 2011 - 18:40

    Gwen:

    Hello m'lady! Danku voor het kaartje (via Myrte) :)

    Lastig dus af en toe met de mensen daar, maar wat moet je daar veel te bekijken hebben! T lijkt me geweldig, zoveel rust en mooiheid om je heen. Als ik een rijke stinkerd was kwam ik naar je toe!

    (Zorg ervoor dat je drankspelletjes gaat doen, dan kun je ze nog es een poepie laten ruiken!)

    EETS xxxx

  • 03 Mei 2011 - 20:03

    Jeroen:

    Leuk verhaal Vero! Net met je geskyped maar je had haast dus dat doen we binnenkort even over! Heb nog een erg leuk verhaal voor je.

    Veel plezier met Lin maar dat gaat helemaal goed komen, geniet van het uitgaan daar!

    X

  • 03 Mei 2011 - 20:28

    Carlijn:

    Wat een verhaal!
    Super fijn dat je nu lekker wat mensen kunt gaan zien en even er uit kunt!
    Geniet er van en ik vind het echt super leuk je verslagen te lezen! Succes daar!
    Groetjes carlijn

  • 06 Mei 2011 - 18:39

    Anouk:

    Hey vrouwke,
    Wat een schitterende verhalen kun je toch vertellen. Laat die kinderen maar eens zien wie de baas is...

    Heel veel plezier!
    Xx

  • 09 Mei 2011 - 20:20

    Arthur:

    Eindelijk, ik begon me sterk af te vragen of er daadwerkelijk nog wel een internetverbinding op dat eilandje aanwezig was;-). Leuk verhaal weer Vero! Hier gaat alles z'n gangetje. Dat gangetje ken jij wel. Veel werken, weinig redelijkheid;-)! Ben benieuwd naar je volgende avonturen!

    Gr. Arthur

  • 10 Mei 2011 - 14:32

    Maike:

    Hahaha, ik zit weer met een dikke grijs te lezen! Ga je even mailen nu!
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cayman Eilanden, Georgetown

Half jaartje kaaiman eilanden!

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2011

VAKANTIE!!

28 Juni 2011

Het meisje en de verschrikkelijke baas

26 Mei 2011

Bobo's en Dushi's

03 Mei 2011

Haaaaiii!!

05 April 2011

Roddels!!

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 1967
Totaal aantal bezoekers 29218

Voorgaande reizen:

27 Maart 2011 - 29 September 2011

Half jaartje kaaiman eilanden!

10 Juli 2008 - 10 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: